نحوه ی استفاده از الیاف FRP:

 

۱-آماده سازی سطح: پیش از استفاده از الیاف FRP اف آر پی، اقداماتی به منظور تخریب نواحی سست بتن انجام می گیرد. طی این فرآیند هرگونه ترک در بتن به همراه نواحی تخریب شده با استفاده از روش های مناسب ترمیم می شوند. در این فرآیند سطح بتن مورد نظر از هرگونه آلودگی پاکسازی می شود. به منظور دستیابی به سطحی صاف و عاری از مواد زاید از روش های مختلفی نظیر ساب زدن، سندبلاست یا دستگاه فرز استفاده می شود. عملیات ساب زدن تا نمایان شدن سنگدانه های بتن ادامه خواهد داشت. در آخر پس از اتام عملیات ترمیم بتن، نواحی تیز و زاویه دار کاملا گرد می شوند. در آخر سطح بتنی مورد نظر به کمک پمپ هوا یا برس کاملا تمیز و آماده ی اجرای الیاف FRP می شود.

۲-آماده سازی الیاف FRP: پیش از اجرای FRP، به منظور برقراری هرچه بهتر چسبندگی بین الیاف FRP و بتن از پرایمر FRP استفاده می شود. سپس الیاف FRP در محیطی تمیز و عاری از آلودگی براساس ابعاد مورد نیاز و ذکر شده در طرح تقویت به کمک کاتر بریده می شوند. سپس الیاف FRP اف آر پی را به رزین اپوکسی یا چسب مخصوص آغشته می کنند. البته می توان رزین یا چسب را به روی سطح مورد نظر نیز اعمال کرد

۳-اجرای الیاف FRP: در نهایت الیاف FRP با دقت زیادی به روی سطوح از پیش آماده شده به شکلی کاملا صاف، یکدست و فاقد حباب چسبانده می شوند. کنترل الیاف FRP اف آر پی به منظور کسب اطمینان از عدم وجود حباب در آنها تا ۲ الی ۶ ساعت پس از اجرا کنترل می شوند. طی فرآیند کنترل کیفیت هرگونه خم شدگی یا بیرون زدگی در الیاف FRP بررسی می شوند. در آخر پس از اجرای الیاف FRP، برای حفظ زیبایی معماری سازه روی آنها با یک لایه بتنی یا ماده ای دیگر پوشانده می شود.